Ronaldinho komt bij Circus spelen in Nederland
Amsterdam, 20 mei, 2022 – Circus.nl, het online platform voor sportsbetting dat onlangs arriveerde in Nederland, zal binnenkort een campagne lanceren met de FIFA Voetballer van het jaar van 2004 en 2005. Er wordt verwacht dat het partnerschap met Ronaldinho de algemene merkbekendheid zal vergroten, vooral voor wat betreft het verspreiden van de boodschap over verantwoord spelen onder spelers.
Voor een specifieke campagne zal Ronaldinho de kleuren dragen van Circus.nl, het nieuwe merk voor sportsbetting dat afgelopen maart op de Nederlandse markt werd gebracht. De CEO van Circus.nl, Martijn Maertens, geeft een reactie op het nieuws: “Wij zijn ontzettend trots op deze campagne met Ronaldinho, één van de beste voetballers van deze eeuw. Iedereen kent zijn eeuwige lach, geweldige techniek en onnavolgbare schijnbewegingen.”
De fundamenten van het merk Circus, dat sinds enkele jaren ook aanwezig is op andere gereglementeerde markten zoals België en Frankrijk, zijn gebaseerd op de waarden plezier en amusement. Martijn Maertens voegt toe: “Het hebben en behouden van plezier is één van de kernwaarden van Circus en dus is het een perfecte match, ook al zal het maar voor een korte tijd zijn.”
Naast deze kernwaarde, neemt Circus de rol die het moet hebben in verantwoord spelen zeer serieus. Het merk werkt al vele jaren aan de invoering van instrumenten om de risico’s van verslaving te reguleren en te voorkomen. Ook maakt Circus er een prioriteit van om ervoor te zorgen dat het spel een plezier blijft door spelers uit te nodigen een pauze te nemen wanneer dat nodig is.
Circus.nl is een joint-venture tussen het internationale en in België gevestigde gamingplatform Gaming1, en Gran Casino en Van Der Valk in Nederland. “Door ervoor te kiezen om met een ambassadeur te werken die alle voetbalfans aanspreekt, zoals Ronaldinho, willen we ervoor zorgen dat we met onze campagnes voor verantwoord spelen impact maken en spelers in het hele land bereiken, ongeacht waar ze vandaan komen.”
Ronaldinho zelf is ook erg enthousiast: “Voor mij is de samenwerking met Circus ideaal, omdat het een merk is dat dezelfde waarden heeft als ik. Ik ben altijd al bezig geweest met spelen, maar het is heel zinvol om aan deze speelse boodschap, een betekenisvol verhaal te koppelen en ik geloof dat het een positieve invloed kan hebben op mensen die kijken.”
Circus en Ronaldinho werken samen aan een aantal toekomstige campagnes waarin de nadruk op de relatie tussen spel en verantwoordelijkheid wordt gelegd, op een manier die zowel het merk als de ambassadeur aangaat. Een eerste campagne met de boodschap “Betje zetten? Doe het verantwoord” zal snel worden gevolgd door een tweede die zich richt op “Time to play … Responsibly” en herinnert spelers eraan dat zelfs “de besten wel eens een pauze nodig hebben”.